Odkrijte NIVEA svet

Iščem informacije ali izdelke za

Zdravo-hujšanje-header

Zdravo hujšanje: v osmih korakih do primerne telesne teže

Uspelo vam bo

Upoštevajte osem NIVEA nasvetov za zdravo hujšanje in kilogrami bodo končno začeli kopneti – in to kar brez diete!

Primerna telesna teža je vse bliže

Telesna teža in lepa postava sta zelo priljubljeni temi pri ženskah. Vse si namreč želimo biti vitke, zdrave in čudovite na pogled. Kako naj torej dosežemo primerno težo? Pripravili smo osem nasvetov za zdravo hujšanje brez diete, s katerimi boste hitro dosegli primerno telesno težo in oblikovali postavo.

BMI kalkulator

Vnesite podatke v NIVEA ITM kalkulator in izračunajte vašo primerno telesno težo.


 

1. Izračunajte indeks telesne mase.

Najprej preučite svojo težo. Je vaša telesna teža primerna, imate samo nekaj kilogramov preveč ali ste pravzaprav pretežki?

To lahko ugotovite z izračunom indeksa telesne mase NIVEA, s katerim boste ugotovili razmerje med vašo telesno težo in telesno višino. NIVEA ITM kalkulator bo glede na vašo starost in spol izračunal vrednost, ki vam bo povedala, ali je vaša telesna teža normalna.

Prenizka ali previsoka telesna teža škoduje vašemu zdravju, zato v primeru, da ste previtki ali pretežki čimprej ukrepajte. Priporočljivo je, da obiščete zdravnika, ki vas bo napotil k strokovnjaku za prehrano.

Naši nasveti bodo uporabni tudi za tiste, ki imate primerno težo, saj boste z njimi lahko ohranili primerno telesno težo.

Hujšanje-brez-diet

Kratke diete raje zamenjajte z zdravo in uravnoteženo prehrano.

2. Diete so preteklost.

Znova želite obleči obleko, ki se vam je nekoč prilegala kot ulita, približuje se poletni dopust, čaka vas pomemben zmenek … Razlogov za dieto je seveda veliko. Pogosto si obetamo hiter uspeh kot je izguba desetih kilogramov v samo dveh tednih, vendar po takšnih hitrih dietah kilograme navadno zelo hitro dobimo nazaj, pogosto še celo več kot smo jih imeli pred dieto.

Razlog? Dieta ima omenjen rok trajanja. Po tednu ali dveh razen tistih najbolj vztrajnih dieto namreč prekinemo in si zopet privoščimo čokolado ter bogato obloženo pico, in tako smo po nekaj dneh spet pri starih prehranjevalnih navadah, dieta pa je le še preteklost.

Tu nastane težava: telo se nam maščuje za stradanje, ki ga je izkusilo med dieto. Pojavi se jojo učinek.

Presnova se močno upočasni, zato metabolizem upade in ostane na nizki ravni tudi po dieti. Takoj ko začnete spet normalno jesti, bo tehtnica pokazala čisto vsako kalorijo, ki ste jo pojedli.

Zdrava-prehrana

Zdravo telo potrebuje sveže pripravljena živila.

3. Izogibajte se že pripravljenim jedem.

Pica, burger, čokolada, bela moka in sladkor so sodobna živila na katere naša presnova ni navajena. Telo se slabo odziva na barvila, konzervanse in ojačevalce okusa. Industrijsko predelana hrana namreč poruši hormonsko ravnovesje poleg tega pa ne vsebuje dovolj hranil. Posledica: prekomerna telesna teža. Poleg tega vas hitra hrana naredi utrujene, brez energije in lačne.

Če želite doseči ali ohraniti primerno telesno težo, je edini ključ do uspeha pravilna prehrana. Izločite že pripravljene jedi ter v vaš jedilnik vključite hranljiva živila in sveže sadje ter zelenjavo, saj boste le s takšnim načinom prehrane trajno in zdravo shujšali. Odkrijte NIVEA nasvete za zdravo prehrano.

Hujšanje-zdravo-nakupovanje

V trgovino se nikar ne odpravite lačni, saj boste kupili več nezdrave hrane.

4. V trgovino se nikoli ne odpravite lačni.

Lačni? Potem se nikar ne odpravite po nakupih s praznim želodcem, če želite zdravo shujšati. Lakota je namreč pogosto razlog, da kupimo preveč hrane, ki poleg vsega velikokrat še nezdrava.

Predlagamo, da si ob naslednjem napadu lakote privoščite zdrav prigrizek. Napišite nakupovalni seznam in ga strogo upoštevajte, saj se boste le tako izognili nezdravim in nepremišljenim nakupom.

Vaje-lepo-telo

Močne mišice pokurijo več maščobnih zalog. Čim večja je mišična masa, tem lažje bo hujšanje.

5. Okrepite mišice.

Če želite, da dieta uspe, vaša postava pa ostane lepa, je šport obvezen. Manj kalorij namreč ne bo prineslo manj kilogramov. Teh se boste najlažje znebili z vsakodnevnim gibanjem in treningom mišic.

Pol ure gibanja na dan krepi mišice, koža postane bolj čvrsta, maščobne zaloge pa se začnejo topiti.

Tudi bolj zdravi boste: imunski sistem se bo okrepil, kosti in sklepi se bodo stabilizirali in zmanjšali boste tveganja za bolezni kot so različne kapi, rak, depresije in sladkorna bolezen.

Najboljše pri vsem pa je to, da se boste počutili naravnost odlično. Smo vas prepričali? Preberite naše NIVEA nasvete za lepo postavo.

Vaje-za-lepo-telo

Sanjate o čvrsti zadnjici? S to vajo bodo sanje hitro postale resničnost.

Vaje za čvrsto zadnjico

Čvrsta zadnjica s to preprosto vajo za mišice:

  • Oprite se ob naslonjalo stola ali mizo in napnite trebušne mišice.
  • Položite levo roko na levi bok.
  • Dvigujte iztegnjeno levo nogo, dokler ne začutite napetosti v levi ritnici.
  • Zadržite položaj nekaj sekund in spustite nogo.
  • Naredite 10 do 16 ponovitev in si privoščite 20 sekundni počitek.
  • Nato dvignite isto nogo v enak položaj in jo zanihajte od 10- do 16-krat z napeto stegensko mišico.
  • Zopet počivajte 20 sekund in ponovite nihanje z nogo.
  • Zamenjajte nogo in ponovite vajo.
  • Če se vam zdi že dviganje noge dovolj naporno, se osredotočite samo na dviganje.

Voda-za-lepo-telo

S pravo pijačo se bodo odvečni kilogrami hitro topili.

6. Za lepo postavo poskrbite z dovolj tekočine.

Sladke pijače so poleg nepravilne prehrane drugi najpogostejši krivec za čezmerno telesno težo.

Gazirane pijače, sadni sokovi in alkohol namreč vsebujejo veliko sladkorja. Ste vedeli, da se v litru kole skriva skoraj 40 kock oziroma 110 gramov sladkorja? Če torej želite doseči primerno telesno težo, bodite pozorni, kaj pijete.

Namesto sladkih pijač, rajši popijte najmanj dva litra vode ali nesladkanega čaja na dan. Če vam voda ni preveč všeč, njen okus lahko popestrite s svežo meto, limono, malinami ali granatnim jabolkom. Mmm, osvežujoča in še zdrava pijača!

Gibanje-za-lepo-postavo

Že minimalno vsakodnevno gibanje izboljša vaše telesno počutje.

7. Vsako gibanje šteje.

Dvigalo ali stopnice? Avto ali kolo? Peš ali z avtobusom? Sprehod ali poležavanje na kavču? Ključ do uspešnega hujšanja je v malih stvareh. Kalorij namreč ne kurite samo med tekom ali v fitnesu. Prav vsako gibanje šteje, zato izkoristite vsako priložnost in se gibajte kolikor pogosto je to mogoče.

Lepo-telo-zdrava-hrana

Osredotočite se na hrano, da boste lahko občutili, kdaj ste siti.

8. Vzemite si čas za hrano.

Kdor počasi je, hujša. Raziskave potrjujejo: več časa kot si vzamemo za uživanje hrane, bolj izraziti bodo signali sitosti iz črevesja, zato pojemo manj.

Znanstveniki z univerze v Rhode Islandu so ugotovili, da počasnejši jedci povprečno zaužijejo deset odstotkov manj kalorij. Razlog se skriva v naših možganih, ki šele po 15 do 20 minutah zaznajo občutek sitosti.

Jejte torej počasi in z užitkom. Izklopite televizor in se posvetite samo hrani na krožniku. Tako boste dejansko občutili, kdaj ste res siti.