UV-kalkulator: izračunajte, kakšen je UV-indeks v vašem kraju

Dnevno preverite, kakšen je UV-indeks v vašem kraju, da boste lahko poskrbeli za primerno zaščito pred soncem na prostem.

UV-INDEKS

PREVERITE LOKALNI UV-INDEKS

UV-indeks je enotna, mednarodno sprejeta mera za moč ultravijoličnega sončnega sevanja. Objavljen je dnevno v sklopu biovremenskih napovedi. Lestvica UV-indeksa ima 5 stopenj, od nizke (1–2) do ekstremno visoke (11+). Za vsako stopnjo obstajajo določena priporočila glede zaščite pred soncem.
V vsakem primeru pa velja – višja številka pomeni močnejše žarke. In to za vse tipe kože, na vseh koncih sveta.
Zato ne pozabite dnevno preveriti stopnjo UV-indeksa v svojem kraju in se primerno zaščitite, da boste brez skrbi uživali v vsakem dnevu. 

KAKŠEN JE UV-INDEKS V/NA:

S pomočjo vnesenega kraja bomo lahko določili vašo lokacijo in stopnjo UV-indeksa.

 

VAŠ UV-INDEKS JE [uvIndex]

[city] ima danes nizek UV-indeks

Pri nizkem UV-indeksu od 0 do 2 je možnost za sončne opekline minimalna. Kljub temu pa je priporočljiva uporaba izdelkov za dnevno nego kože z zaščitnim faktorjem. Izberite zaščitni faktor, ki je vsaj dvakrat višji od UV-indeksa.

VAŠ UV-INDEKS JE [uvIndex]

[city] ima danes srednji UV-indeks

Pri srednjem UV-indeksu od 3 do 5 priporočamo nošenje zaščitnih oblačil (majica s kratkimi rokavi ali srajca), sončnih očal in klobuka. Kožo zaščitite s kremo za sončenje, primerno za vaš tip kože. Zaščitni faktor naj bo vsaj dvakrat višji od UV-indeksa (denimo UV-indeks 5 - ZF 10).

VAŠ UV INDEKS JE [uvIndex]

[city] ima danes visok UV-indeks

Pri visokem UV-indeksu od 6 do 7 morate poskrbeti za primerno zaščito telesa z oblačili. 
Ne pozabite na sončna očala in klobuk. Koža mora biti obvezno zaščitena s kremo za sončenje, primerno za vaš tip kože. Uporabite zaščitni faktor 20 ali več. Okoli poldneva se raje zadržujte v senci.

VAŠ UV INDEKS JE [uvIndex]

[city] ima danes zelo visok UV-indeks

Pri zelo visokem UV-indeksu od 8 do 10 se med 11. in 15. uro ne zadržujte na prostem, če je vaša koža občutljiva, pa med 10. in 16. uro. Tudi, ko ste v senci, zaščitite svojo kožo z lahkimi majicami in srajcami z dolgimi rokavi. Poskrbite, da bodo zaščitene tudi vaše noge in ne pozabite na sončna očala in klobuk. Uporabite zaščitni faktor 30 ali več.

VAŠ UV-INDEKS JE [uvIndex]

[city] ima danes ekstremno visok UV-indeks

Pri ekstremno visokem UV-indeksu nad 11 se med 10. in 16. uro umaknite pred soncem v zaprt prostor, če ste zunaj, pa se čim dlje zadržujte v senci. Kožo obvezno zaščitite pred sončnimi žarki z oblačili z dolgimi rokavi in dolgimi hlačami ali krili, glavo pokrijte s klobukom in nosite kakovostna sončna očala. Tudi v senci vedno uporabite kremo za sončenje z zelo visokim zaščitnim faktorjem.

Preveri drugo lokacijo

VEČ O UV-INDEKSU

KAJ POMENIJO RAZLIČNE STOPNJE UV-INDEKSA

UV-INDEKS: 0 - 2

Pri nizkem UV-indeksu od 0 do 2 je možnost za sončne opekline minimalna.
Kljub temu pa je priporočljiva uporaba izdelkov za dnevno nego kože z zaščitnim faktorjem. Izberite zaščitni faktor, ki je vsaj dvakrat višji od UV-indeksa. To je seveda le splošno priporočilo. Zato ne pozabite vedno izbrati izdelkov za nego kože, primernih za vaš tip kože.

 

NIVEA-SUN

SUN-NIVEA

UV INDEKS: 3–5

Pri srednjem UV-indeksu od 3 do 5 je izpostavljenost nizka, zaščita pa je priporočljiva za vse, ki imate občutljivo kožo in za otroke. 
Priporočamo nošenje zaščitnih oblačil (majica s kratkimi rokavi ali srajca), sončnih očal in klobuka. Kožo na izpostavljenih mestih zaščitite s kremo za sončenje, primerno za vaš tip kože. Zaščitni faktor naj bo vsaj dvakrat višji od UV-indeksa.

UV INDEKS: 6–7

Pri visokem UV-indeksu od 6 do 7 morate poskrbeti za primerno zaščito telesa z oblačili. 
Ne pozabite na sončna očala in klobuk, pri roki pa je dobro imeti tudi balzam za ustnice z zaščitnim faktorjem. Koža, ki je izpostavljena sončnim žarkom mora biti obvezno zaščitena s kremo za sončenje, primerno za vaš tip kože. Zaščitni faktor naj bo vsaj dvakrat višji od UV-indeksa.
Okoli poldneva se izogibajte soncu in se raje zadržujte v senci.

 

UV INDEKS: 8–10

Pri UV-indeksu od 8 do 10 se med 11. in 15. uro ne zadržujte na prostem, če je vaša koža občutljiva, pa med 10. in 16. uro.
Tudi, ko ste v senci, zaščitite svojo kožo z lahkimi majicami in srajcami z dolgimi rokavi. Poskrbite, da bodo z oblačili, ukrojenimi iz tkanin, ki ne prepuščajo UV-žarkov, zaščitene tudi vaše noge. In ne pozabite na sončna očala in klobuk s širokimi krajci. 
Če boste kožo vseeno izpostavljali soncu, izberite kreme za sončenje z zelo visokim zaščitnim faktorjem.

 

UV INDEKS: 11 IN VEČ

Pri ekstremno visokem UV-indeksu nad 11 se med 10. in 16. uro umaknite pred soncem v zaprt prostor, če ste zunaj, pa se čim dlje zadržujte v senci. 
Kožo obvezno zaščitite pred sončnimi žarki z oblačili z dolgimi rokavi in dolgimi hlačami ali krili, glavo pokrijte s klobukom in nosite kakovostna sončna očala. 
Tudi v senci vedno uporabite kremo za sončenje z zelo visokim zaščitnim faktorjem, primerno za vaš tip kože.

VAS ZANIMA VEČ O UV-SEVANJU?

KAJ JE UV-SVETLOBA?

UV-svetloba je pomembna, da ostanemo zdravi, saj sodeluje pri proizvodnji vitamina D in ugodno vpliva na naše počutje. Prekomerno izpostavljanje soncu pa je lahko zelo nevarno za vaše zdravje. Ultravijolični žarki (UVA in UVB) so pogosto omenjeni na embalaži izdelkov za zaščito pred soncem in lahko poškodujejo vašo kožo. Preberite, zakaj!

UVA-, UVB- in UVC-žarki

Dolgovalovni UVA-žarki prodrejo globoko v celice usnjice - dermisa in so tisti, zaradi katerih vaša koža porjavi. Ne povzročajo bolečih sončnih opeklin, vendar pospešujejo nastanek prostih radikalov, ki lahko izzovejo alergije na sonce in povzročijo staranje kože ter s tem nastanek gub. Srednjevalovni UVB-žarki dosežejo le vrhnjico - epidermis. Odgovorni so za rjavo obarvanost kože, a žal tudi za opekline. Ker lahko poškodujejo DNK, lahko povzročijo tudi kožnega raka. Ste vedeli, da poznamo tudi kratkovalovne UVC-žarke? Vendar nas ti ne dosežejo, saj se popolnoma vpijejo že v zgornjem delu ozračja.

Mineralni ali organski UV-filtri

Mineralni ali anorganski UV-filtri v kremah za sončenje so večinoma sestavljeni iz titanovega dioksida in cinkovega oksida. Zaščitni mehanizmi v teh filtrih delujejo na podlagi odbijanja UV-svetlobe. Kemični ali organski UV-filtri temeljijo na vpijanju UV-svetlobe - tako se škodljivi sončni žarki pretvorijo v toplotno energijo. Za doseganje želene UVA- oz. UVB-zaščite različne UV-filtre kombiniramo med seboj in tako dosežemo optimalen spekter zaščite. Poleg zaščitnega faktorja, ki ga želimo doseči, so pri izbiri pravih filtrov ključni tudi senzorični vidiki in drugi dejavniki kot je denimo vodoodpornost.

 

MOŽNE NEVARNOSTI SONČNIH ŽARKOV

ZAKAJ POTREBUJETE UV-ZAŠČITO

SONČNE OPEKLINE

Sončni žarki so načeloma dobri za nas, saj spodbujajo proizvodnjo hormona sreče serotonina. Žal pa lahko pustijo tudi negativne posledice na vaši koži. UVB-žarki, ki prodrejo do zgodnjega sloja kože – vrhnjice, so odgovorni tudi za sončne opekline.

POŠKODBE KOŽE

Sončni žarki naši koži podarijo čudovit sijaj in spodbudijo proizvodnjo vitamina D, ki je še posebej pomemben za trdne kosti. Pa vendar morate biti pri izpostavljanju sončnim žarkom vedno previdni. UVB-žarki lahko poškodujejo vaš DNK in v najslabšem primeru povzročijo tudi kožnega raka.

STARANJE KOŽE

UVA-žarki prodrejo globlje v kožo, vse do dermisa. Četudi se jih običajno niti ne zavedamo, saj ne povzročajo sončnih opeklin, pa pospešujejo nastanek prostih radikalov, ki lahko povzročijo alergije na sonce in staranje kože – okoli 80 % gub povzročijo prav UVA-žarki.

ODKRIJTE ŠE VEČ NASVETOV ZA ZAŠČITO PRED SONCEM

OSTANITE VARNI NA SONCU

Zdaj, ko veste, kakšen je UV-indeks v vašem kraju, ste že na pravi poti. Pa vendar je potrebno še enkrat poudariti, da so nasveti, ki veljajo za različne stopnje UV-indeksa, namenjeni le kot splošno vodilo.

Pomembne razlike

Moč UV-žarkov se spreminja skozi leto – junija in v začetku julija je UV-indeks ob sončnih dneh najvišji. Prav tako je višji v gorah kot v nižinah. Moč UV-sevanja pa se spreminja tudi tekom dneva – ob jasnem vremenu je največja ob 13. uri. Močno se lahko razlikuje tudi glede na to, ali ste ob morju, na snegu ali na pesku. Tudi v višjih legah ali ob ekvatorju je obremenitev bistveno močnejša. V tem primeru izberite višji zaščitni faktor, da se izognete opeklinam.

Tip kože in naravna zaščita

Pri določanju časa, ki ga lahko preživite na soncu brez negativnih posledic, je ključen vaš tip kože. Če je koža svetla, lasje pa blond ali svetlo rjavi, potem je čas naravne zaščite kože okoli 10 minut. Pri olivni koži in srednje rjavih do temno rjavih laseh, se čas naravne zaščite podaljša na 15 minut. Ljudje s temno kožo in temnimi lasmi pa so naravno zaščiteni okoli 20 minut. 
Za vas smo pripravili še več koristnih nasvetov. Uživajte v branju!

 
 

KATERI ZAŠČITNI FAKTOR POTREBUJEM?

KAKO IZBRATI PRAVO ZAŠČITO PRED SONCEM ZA OTROKE?

MITI O SONČENJU – KAJ JE RES IN KAJ NE?