Odkrijte NIVEA svet

Iščem informacije ali izdelke za

Spoznajte vsa NIVEA negovalna mila in kreme za roke.

telovadba-doma

Telovadba proti stresu: vaje, ki jih lahko izvajate doma

Nasveti za jutranjo telovadbo, vaje proti stresu in za hujšanje

Ste nemirni in razdražljivi? Naredite nekaj dobrega za svoje telo in se poslovite od stresa. Sledite našim nasvetom in namigom za telovadbo doma.

STRES – ZAKAJ SE Z NJIM SREČUJEMO VSI

Naporno delo v službi, prenatrpan urnik, selitev, nenadne življenjske spremembe – vse to so dejavniki, ki nam najpogosteje povzročajo stres. Kaj sploh je stres, zakaj se pojavi in, kako se lahko z njim soočimo?

Kaj je stres?

Stres je povsem naraven in normalen fiziološki odgovor našega organizma na določene dražjaje iz okolja, ki motijo naše ravnovesje - stresorje. Tako se naše telo prilagaja na spremembe v življenju. Takrat telo preplavijo hormoni, ki nas pripravijo na t. i. boj ali beg. V normalnih mejah je stres pozitiven, saj je njegova posledica motivacija in življenjska rast. Ko stres preraste svoje meje, takrat lahko ogrozi naše zdravje in postane škodljiv.  

Posledice stresa so vidne tudi na naši koži

Številne težave s kožo so posledica stresa, saj hormon kortizol, ki se sproži v stresni situaciji, spodbudi nastanek vnetij na koži in poveča proizvodnjo sebuma. Ko smo pod stresom, se velika količina krvi preusmeri na notranje organe kot sta srce in pljuča, po drugi strani pa koža dobi manj kisika in hranljivih snovi, zato lahko postane bolj občutljiva, izgubi lesk ali se na njej pojavijo akne.

 

Učinkoviti nasveti za spopadanje s stresom

  • Redna telesna vadba.
  • Uravnotežena prehrana.
  • Zastavljenje kratkoročnih ciljev.
  • Čas zase: branje, sprehodi, poslušanje glasbe ...
  • Joga, meditacija, dihalne vaje, masaža.
  • Pogovor z družino in prijatelji.
 

Predihajte svoje telo

hormon-srece

Pomirite se med stresno situacijo tako, da prevzamete nadzor nad svojim dihanjem. Dihajte globoko iz trebuha, da boste v telo sprejeli čim več kisika.

TELOVADBA JE ODLIČNA PROTI STRESU

Imate tudi vi občutek, da ste pod stresom? Razgibajte se! Številne raziskave so pokazale, da je telovadba odličen način spopadanja s stresom, njeni učinki pa bodo vidni tudi navzven.

Zakaj je telovadba dobra proti stresu?

Raziskave potrjujejo, da je gibanje izredno pomembno v boju proti stresu. Med telesno vadbo se namreč sproščajo t. i. hormoni sreče kot sta endorfin in serotonin, ki zmanjšujejo negativne vplive stresnih hormonov in nam pomagajo pri doseganju notranjega ravnotežja. Naj gre za tek v naravi, fitnes vadbo, jogo ali pilates, pomembno je, da odkrijete vadbo, ki deluje za vas in pri njej vztrajate, dokler ne bodo vidni rezultati.

Razgibajte se!

razgibajte-se

Izberite motivacijsko glasbo, oblecite športna oblačila in pričnite s telovadbo. Vaše telo in duša vam bosta hvaležna.

Korak za korakom do sprostitve

  • Ne glede na to, katero telovadbo boste izbrali, ne zadajte si prevelikih izzivov že na začetku. Postopoma boste zagotovo prispeli na cilj.
  • Vzemite si odmor. Če boste vadili prepogosto in preveč intenzivno, lahko dosežete ravno nasprotni učinek od želenega in boste le še bolj pod stresom.
  • Prizemljite svoja pričakovanja. Najbrž ni vaš cilj postati profesionalna športnica, temveč predvsem, da bi uživali v treningu in umirili vrvež v svoji glavi.
  • Tudi preproste vaje delujejo. Kratek sprehod ali dihalne vaje ob računalniku, prav vse šteje.
 

PRIVOŠČITE SI SPROŠČUJOČE TUŠIRANJE

VODIČ ZA POPOLNO TELOVADBO DOMA

Dovolj bo, da v svoj vsakdan vnesete nekaj malih sprememb, ki bodo vplivale na vaše razpoloženje, zdravje in kondicijo. Za vaje, ki vam jih predstavljamo v nadaljevnju, ne potrebujete posebnih pripomočkov, ne bodo vam vzele veliko časa, izvajate pa jih lahko kar v svoji dnevni sobi. Zakaj ne bi postale vaša jutranja telovadba? Pa začnimo.

Deska (plank)

vaja-deska

Ta izredno učinkovita vaja vam bo pomagala ojačati mišice ramen, trebuha in spodnjega dela hrbta. Vaja, s katero okrepite celo telo, izboljšate držo in ravnotežje, vsekakor ni tako lahka kot je videti, a je vredna truda. Pa začnimo! Upognite komolce pod pravim kotom in težo naslonite na podlahti. Telo naj bo čvrsto v ravni liniji. Položaj držite najprej pol minute, nato vsakokrat malce dlje.

Poskok (jumping jack)

vaja-poskok

Gre za odlično vajo za vdrževanje kondicije, ki jo zlahka delate doma. Z njo boste razgibali mišice na rokah in nogah. Pa začnimo! Vzravnajte se z nogama skupaj in rokama ob telesu. Zdaj sonožno skočite v razkorak in odročite roki, nato skočite nazaj v začetni položaj. Poskusite vajo izvajati čim hitreje, vsaj eno minuto. 

Dvig kolen

vaja-dvig-kolen

Z na videz preprostim dvigovanjem kolen utrjujete zgornje stegenske mišice in zadnjico. Če vajo izvajate hitro, jo lahko vključite tudi v svoj kardio trening, saj boste zvišali svoj srčni utrip. Pa začnimo! Zravnajte se in dvignite koleno do prsi ter ga kontrolirano spustite. Ponovite še z drugo nogo. Občutek mora biti kot da tečete na mestu.

Sklece

vaja-sklece

S klasičnimi sklecami utrjujete mišice rok in ramen. Prednost te vaje je, da jo lahko prilagodite svojim zmožnostim in postopno dvigujete višino dviga od tal. Pa začnimo! Uležite se na trebuh, roke položite na tla v širini ramen, noge pa drugo ob drugi in se v čim bolj ravni liniji dvignite od tal, izdihnete, nato pa se počasi vrnete nazaj proti tlem. Začetnice lahko sklece sprva izvajate na kolenih.

Skok iz počepa

vaja-skok-iz-pocepa

Ste naveličani običajnih počepov? Preizkusite skok iz počepa. Gre za na videz enostavno vajo za noge in zadnjico, ki je zelo učinkovita. Kako? Zravnajte se, s stopali v širini ramen. Naredite počep, stegna naj bodo vodoravno s tlemi. Zdaj pa skočite visoko v zrak. Poskusite čim mehkeje pristati na tleh. 

Namigi za optimalno domačo telovadbo:

  • Ni vam potrebno šteti, koliko ponovitev ste naredili. Potrebujete le štoparico. Vajo izvajajte denimo 60 sekund, nato pa si privoščite 30 sekund počitka preden pričnete z novo vajo.
  • Hitra in pozitivna glasba je odlična popotnica pri domači telovadbi. Ustvarite si seznam s svojimi najljubšimi skladbami in preprosto uživajte.
  • Ne pozabite si pred vadbo pripraviti stekleničke z vodo in brisačke.
  • Po vadbi se osvežite s poživljajočim tuširanjem – predlagamo gel za tuširanje NIVEA Lemongrass & Oil.
  • In najpomembnejše – ne pretiravajte!
  • Vas zanima, kakšen je vaš indeks telesne mase? Izračunajte ga!

DODATNI NASVETI ZA SPROŠČANJE

Ponujamo vam še več idej za sprostitev po dolgem dnevu. Spremenite svojo domačo kopalnico v oazo dobrega počutja in poskrbite za dolg ter sproščujoč spanec.

Razvajanje v domači kopalnici

razvajanje-snack

Naj tuširanje postane vaš sproščujoč ritual! Ustvarite pravi domači wellness v udobju lastne kopalnice.

S sproščanjem do mirnega spanca

itm-clanek

Po napornem dnevu se vsi veselimo tople in mehke postelje. Svetujemo vam, kako se sprostiti in zazibati v mirne sanje.